“Jednou z ciest ako predať ľuďom niečo v budúcnosti je jednoducho získať ich povolenie už v predstihu.” Seth Godin
Podľa prieskumov si zákazník kúpi produkt obvykle na 4-5 kontakt. Zavolali ste zákazníkovi a ten si u vás neobjednal? Napísali ste mu mail a on nereagoval? To nevadí.
Keby ste chceli požiadať ženu svojich snov o ruku, tiež to neurobíte na prvom rande… To by nedopadlo dobre. Nielenže by ste sa nestali partnermi na celý život, ale pravdepodobne by sa vám začala vyhýbať.
Získanie zákazníka je podobné ako „zbaliť“ krásnu ženu. Ak toto číta žena, tak to platí opačne, samozrejme… Ako sa to môžete naučiť? Je to ťažké a vyžaduje si to veľa cviku a dôkladnú prípravu. Predstavte si, že idete na prvé rande / obchodnú schôdzku. Čo urobíte:
Čo ešte robíte keď idete na prvé rande či stretnutie a zabudol som na to? Napíšte mi, som zvedavý na vaše „techniky“.
A čo bude potom? Ak ste na prvom stretnutí / zavolaní / e-maily urobili dobrý dojem, pokračujte v budovaní vášho vzťahu. Premyslene a cielene.
Pripravte si scenár ako by ste chceli zákazníkov získavať, ak vám to pomôže. Priebežne ho upravte podľa toho, čo vám funguje a čo nie.
Buďte vždy:
A keď zákazníka získate? Budovanie vzťahu nekončí, len sa dostáva do druhej fáze. Nezabudnite, že každý váš zákazník vás môže odporučiť ďalej. A ak vás bude považovať za skvelého partnera, získate v ňom (a navyše zadarmo) najlepšieho „obchodného zástupcu“. Bude vás odporúčať priateľom a známym.
BONUS: Naše scenáre, ktoré sme vyskúšali, vám dáme k dispozícii ako vzor. Vlastnú cestu si musíte nájsť sám. Jednotlivé procesy sledujeme a vyhodnocujeme. Rovnako získavame cenné informácie aj od iných. Keď sa niečo dozvieme my, tak o tom dávame vedieť aj našim obchodníkom. Zdroj? Blogy, web stránky, emailing apod.