Budovanie vzťahu obchodník – zákazník

Jednou z ciest ako predať ľuďom niečo v budúcnosti je jednoducho získať ich povolenie už v predstihu.” Seth Godin

Podľa prieskumov si zákazník kúpi produkt obvykle na 4-5 kontakt. Zavolali ste zákazníkovi a ten si u vás neobjednal? Napísali ste mu mail a on nereagoval? To nevadí.

Keby ste chceli požiadať ženu svojich snov o ruku, tiež to neurobíte na prvom rande… To by nedopadlo dobre. Nielenže by ste sa nestali partnermi na celý život, ale pravdepodobne by sa vám začala vyhýbať.

Získanie zákazníka je podobné ako „zbaliť“ krásnu ženu. Ak toto číta žena, tak to platí opačne, samozrejme… Ako sa to môžete naučiť? Je to ťažké a vyžaduje si to veľa cviku a dôkladnú prípravu. Predstavte si, že idete na prvé rande / obchodnú schôdzku. Čo urobíte:

  • Na stretnutie sa dôkladne pripravíte, aby ste mali o čom spolu hovoriť.
  • O osobe, s ktorou sa stretnete sa pokúsite dozvedieť čo najviac (Facebook je na to skvelý…)
  • Oblečte si najvhodnejšie šaty, navoňajte sa, upravte svoj zovňajšok.
  • Na stretnutie príďte VŽDY včas.
  • Pôsobte profesionálne, uvoľnene a buďte zábavný, aby ste boli zapamätateľný.
  • Zapamätajte si meno a používajte ho pri rozhovore. Naznačte tiež, že o tom druhom čosi viete.
  • Ak nájdete spoločnú tému (futbal?), tak sa jej venujte (ale nie príliš, prišli ste predsa kvôli niečomu inému).
  • Nesmiete príliš tlačiť na to, či bude druhé rande.
  • Počítajte, že s vami ihneď neskončí v posteli / neuzavrie zmluvu.
  • Na konci zhodnoťte, na čom ste sa dohodli a VŽDY dodržte, čo ste na stretnutí sľúbili.

Čo ešte robíte keď idete na prvé rande či stretnutie a zabudol som na to? Napíšte mi, som zvedavý na vaše „techniky“.

A čo bude potom? Ak ste na prvom stretnutí / zavolaní / e-maily urobili dobrý dojem, pokračujte v budovaní vášho vzťahu. Premyslene a cielene.

Pripravte si scenár ako by ste chceli zákazníkov získavať, ak vám to pomôže. Priebežne ho upravte podľa toho, čo vám funguje a čo nie.

Buďte vždy:

  • Dôveryhodný
  • Pravdovravný
  • Odborník
  • Profesionálny

A keď zákazníka získate? Budovanie vzťahu nekončí, len sa dostáva do druhej fáze. Nezabudnite, že každý váš zákazník vás môže odporučiť ďalej. A ak vás bude považovať za skvelého partnera, získate v ňom (a navyše zadarmo) najlepšieho „obchodného zástupcu“. Bude vás odporúčať priateľom a známym.

 

BONUS: Naše scenáre, ktoré sme vyskúšali, vám dáme k dispozícii ako vzor. Vlastnú cestu si musíte nájsť sám. Jednotlivé procesy sledujeme a vyhodnocujeme. Rovnako získavame cenné informácie aj od iných. Keď sa niečo dozvieme my, tak o tom dávame vedieť aj našim obchodníkom. Zdroj? Blogy, web stránky, emailing apod.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

four + sixteen =

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.