Overte si, či sú vaše stránky „user-friendly“, to znamená priaznivé pre ľahké používanie.

Pre stránku je dôležitá jednoduchosť a prehľadnosť. Ak sú stránky zložité, neprehľadné alebo sa načítavajú veľmi pomaly, môže to znamenať, že vaši zákazníci  zo stránky odídu a už sa nevrátia.

Nie ste si istý, či je vaša webová stránka či e-shop z tohto pohľadu v poriadku? Ukážeme vám ako si to jednoducho overiť. Sami sme si to otestovali a za jeden deň sme sa dozvedeli to, čo sme mesiace prehliadali.

Poznáte to, keď sa venujete niečomu dlhú dobu, stratíte objektívny odstup. Preto je vítaná pomoc zvonku.

Ako to urobíte?

  1. krok: Kontaktujte svojich známych. Ukážte im svoje webové stránky. Nechajte ich, aby si sami vašu stránku prečítali a urobili si na ňu vlastný názor. Nevstupujte im do toho. Majte však pripravený blok s perom, prípadne nahrávajte ich hodnotenie na mobil. Je to dôležité preto, aby ste sa k hodnoteniam vedeli vrátiť. Urobiť si porovnanie s inými hodnoteniami.
  2. krok: Spýtajte sa ich na ich prvý dojem. Čo sa im páči a čo nie. Dôležitá je otázka, či pochopili na prvý pohľad, čím sa vaša stránka zaoberá.
  3. krok: Ak máte e-shop, nechajte mu urobiť testovací nákup. Navrhnite mu urobiť aj iné úkony, ktoré chcete, aby robili vaši zákazníci. Nepomáhajte mu a nenavádzajte ho. Iba to sledujte a zapiszujte si poznámky.
  4. krok: Na záver urobte ešte detailnejší rozhovor. Zhodnoťte silné a slabé stránky, dojmy i názory.

 

Toto zopakujte s viacerými ľuďmi. Odporúčame 3 – 5. To sa dá zvládnuť v priebehu jedného dňa.

Výsledky vás určite prekvapia a zároveň vám pomôžu odhaliť prípadné chyby, ktoré môžu stáť v ceste, aby si u vás zákazník nakúpil.

Často odhalíte detaily, ktoré by ste nepovažovali za dôležité a môžu pomôcť…

Web stranka prieskum

Výsledky si zapíšte na papier. Ku každej pripomienke si napíšte ako urgentné je jej vyriešenie. Poznačte si, kto bude tento problém riešiť. Definujte si termín vyriešenia.

Keď bude nedostatok vyriešený, skontrolujte si výsledok. Neskôr môžete urobiť nový prieskum.

Sledujte však aj správanie vašich návštevníkov. Napríklad pomocou analytických nástroj Google analytics. Ako sa zmenilo ich správanie na stránke potom, ako ste na ňom urobili zmeny?

Napíšte mi do komentárov, či máte s podobným testovaním skúsenosti.

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

three × four =