4 tipy ako sa účinne presadiť vo vyhľadávaní Google

Google je dominantným vyhľadávacím nástrojom na Slovensku (i vo svete) a ešte to dlho potrvá.

Preto sa trendy presadzovania s na internete pozerajú najmä na to, čo Google práve robí a ako sa menia jeho “zvyklosti”. Odporúčam sledovať trendy, čítať články a novinky v oblasti SEO. Napríklad i sledovaním môjho blogu 😉

Ak predávate špecializovaný tovar, ako my na našich e-shopoch (www.plotshop.sk, www.plotmarket.sk či www.amonit.sk), musíte prispôsobiť štruktúru textov a výber kľúčových slov.

Ste na tom podobne? Zameriavate sa na tovar, ktorý nekupujú všetci zákazníci? Takých je väčšina. Našimi zákazníkmi sú ľudia, ktorí majú presne určené ciele. Vedia presne, čo hľadajú na internete. Ak na stránke predávame ploty, pravdepodobne na naše stránky nepríde veľa “náhodných” zákazníkov. Je našim cieľom a úlohou, aby sme našich návštevníkov uspokojili informáciami a kvalitnou ponukou tovaru.

Ako ale získať ich návštevu? Tu je niekoľko tipov:

 

Tip 1: Buďte dominantný!

Máte v portfóliu jedinečný tovar, ktorý ľudia hľadajú? Našli ste kľúčové slovo, ktoré konkurencia zatiaľ neobjavila, ale ľudí to zaujíma?

Tak neváhajte a obsaďte si túto pozíciu čo najskôr. Môžete využiť kombináciu všetkých možností, ktoré máte k dispozícii:

  • Optimalizované SEO vo vašich článkoch na kľúčové slová
  • PPC reklamu
  • Obrázky s tagmi, ktoré obsahujú kľúčové slová
  • Vytvorte si mikrostránky či predajné stránky na tento jeden produkt a optimalizujte ich

Sledujte ako vaši zákazníci reagujú, testujte a ďalej optimalizujte. Vhodným nástrojom preto je Google analytics.

 

Sú slová, kde môžete byť dominantný. Ak obsadíte všetky horné miesta, získate pozornosť návštevníka ľahšie.

Sú slová, kde môžete byť dominantný. Ak obsadíte všetky horné miesta, získate pozornosť návštevníka ľahšie.

 

Tip 2: Pri silných slovách sa presadzujte PPC reklamou

Niektoré slová (najmä populárne či krátke) sú tak často obsadzované konkurenciou, že presadiť sa na prvej strane je veľmi zložité. Navyše to trvá dlho a chce to mať skvelé optimalizácie.

Ako sa však presadiť ihneď? Odpoveď je jednoduchá – PPC reklamou. Jednoducho si zaplaťte svoju pozíciu na prvej strane vyhľadávania.

Pozitívum: je to rýchlo

Negatívum: je to pomerne drahé

Zvážte preto slová, kde sa to pre vás oplatí a pri akých slovách už nie. Použite matematiku a vypočítajte si konverzný pomernáklady na získanie jedného zákazníka.

 

Ak je konkurencia pred vami, treba investovať do PPC reklamy.

Ak je konkurencia pred vami, treba investovať do PPC reklamy.

 

Tip 3: Využívajte silu popisov firmy, s mapkou či obrázky

Cestou k zákazníkom nie je iba textový odkaz. Majte vyplnený firemný profil na Google i s mapou a obrázkami. Veľa zákazníkov môže prísť práve cez to, že budú vedieť, kde sa nachádzate.

Pracujte i s obrázkami a ich optimalizáciou získajte pozornosť tých zákazníkov, ktorí vnímajú veci vizuálne – cez obrázky.

 

Pri silnej konkurencii sa dá presadiť nielen PPC reklamou ale i vyplnením kontaktných údajov, doplnených mapkou.

Pri silnej konkurencii sa dá presadiť nielen PPC reklamou ale i vyplnením kontaktných údajov, doplnených mapkou.

 

Tip č.4: Long tail kľúčové slová – obsaďte ich a získate viac návštevníkov s presným zameraním

Long tail keywords – Kľúčové slová s dlhým chvostom sú slová na konkrétnejšie slovné spojenia.

V čase konkurencie vo vyhľadávaní, je to cesta ako získať návštevníka za “rozumnú cenu”. Ak využívate long tailové kľúčové slová v PPC reklame, obvykle cena za kliknutie je výrazne nižšia.

V článkoch na blogu, v textoch i popisoch produktov optimalizujte text na výrazy, ktoré zlučujú dve a viac slov dohromady. Zlepší sa vaša pozícia a získate zákazníkov, ktorí vedia presne čo hľadajú. A to je predsa výhra!

 

Long tail kľúčové slovo je oveľa presnejšie zamerané na cieľového zákazníka a jeho potreby.

Long tail kľúčové slovo je oveľa presnejšie zamerané na cieľového zákazníka a jeho potreby.

 

Chcete vedieť viac? Radi by ste sa poradili ako optimalizovať vaše zobrazenia na Google? Rád sa vám budem venovať na konzultácii.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

4 × one =

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.