Lákalo ma do nadpisu napísať “Reklama zadarmo”. Ale…nič nie je zadarmo. Dokonca ani veci, ktoré sú zadarmo vás môžu stáť veľa peňazí.
To isté platí pre tvorbu reklamy na internete. V tomto článku vám však vytvorím postup, ktorý vám umožní prezentovať vašu ponuku naozaj za malé peniaze. Navyše s maximálnym účinkom.
Nefunguje ak máte skvelú web stránku. Nefunguje, ak máte skvelý sociálny profil a článkami a fanúšikmi. Nefunguje e-mailing, rovnako ako nefunguje PPC reklama na Google. Nič totiž nefunguje samo o sebe. Všetky prvky musia byť kvalitne pripravené a vzájomne prepojené.
Ak postavíte kvalitný a prehľadný web, ktorý je podporený sociálnymi sieťami, komunikáciou cez emailing a reklamou na internete, v tom prípade postavíte stratégiu, ktorá vám bude skvele fungovať a generovať zákazníkov. Ukážem vám na príklade, ako to môže fungovať v praxi:
Náklady, ktoré sú uvedené pri jednotlivých typoch reklamy sú za predpokladu, že si ich urobíte svojpomocne.
V prípade, že využijete služby profesionála, treba počítať s navýšením nákladov o desiatky až tisícky EUR. V tom prípade vám ľahko náklady na kampaň prekročia zisk, ktorý vám reklama prinesie. Ak však predpoklad zisku z reklamy je dostatočný, je toto rozhodnutie iba na vás. Ak zarobíte 10.000 €, kľudne investujte aj niekoľko tisíc € do prípravy kampane.
Aby ste mohli robiť kampane s minimálnymi nákladmi a zároveň efektívne, musíte si vystačiť sám, prípadne s kolektívom vašich kolegov.
Samozrejme, že váš čas a čas vašich kolegov niečo stojí. Veď som písal, že i veci zadarmo nie sú tak úplne zadarmo… Ale tvárme sa, že tieto náklady neexistujú. Vy chcete mať profesionálne vyzerajúcu reklamnú kampaň. Napíšem vám postup, ako to pri vytváraní reklamy robíme v našej spoločnosti.
Tip: pri plánovaní si môžete pomôcť myšlienkovými mapami. Zadarmo si môžete stiahnuť softvér FreeMind.
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: reklamná agentúra (náklady 100 – 1000 €)
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny copywriter, korektor, prekladateľ
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny fotograf (cena fotografie 50 – 1000 €), fotobanka (obvykle od 0,50 do 10 € podľa licencie za fotku)
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny grafik (20 – 100 €)
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: kameraman, osvetľovač, strihač, ďalší členovia štábu (náklady: 200 – 3000 €)
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny grafik
Tip: Urobte si všetky odkazy na jedenkrát, nakopírujte si ich do dokumentu (napríklad vo Worde či Exceli), odkiaľ si ich budete vkladať, kam potrebujete. Keďže budete kampaň propagovať v rôznych médiách, vytvorte si sady odkazov (napr. email, facebook, blog, affiliate…).
Vytvorenie URL odkazov si urobíte tu: https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=sk
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: tu pomoc snáď nepotrebujete…
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny copywriter
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny copywriter
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: profesionálny copywriter, grafik či programátor
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: reklamná agentúra, ktorá má rôzne analytické nástroje
Náklady: 0,00 €
Kto vám môže pomôcť: reklamná agentúra, ak by vám spravovala váš affiliate.
+ reklamné prvky, ktoré niečo stoja… Sami zvážte, čo by ste do marketingového mixu pridali.
Bol tento článok užitočný pre vás? Zdieľajte ho alebo nám dajte like. Ďakujem.