Na čo nesmiete zabudnúť pri vytváraní nového e-shopu.

AKO VYTVORIŤ INTERNETOVÝ OBCHOD?

Vznikanie nových internetových obchodov na Slovensku zažíva boom.

Na trhu je veľa spôsobov ako si vytvoriť e-shop zadarmo, prenajať si e-shop alebo si objednať vytvorenie internetového obchodu u špecializovanej agentúry.

Často sa však nemyslí na to, že vytvorenie elektronického obchodu sa veľmi podobá vytvoreniu kamenného obchodu alebo novej podnikateľskej činnosti. Vyžaduje si plánovanie, dôslednosť pri  vytváraní, sledovanie konkurencie a kvalitný marketing.

Výhodou je spolupráca s odborníkmi, ktorí majú praktické skúsenosti. Potrebujete radu? Radi vám pomôžeme vyhnúť sa chybám, ktoré by mohli viesť k finančným stratám.

Čo potrebujú slovenské e-shopy?

  • Vytvorenie e-shopu alebo web stránky:
  • Poradenstvo, prieskum, analýzy trhu
  • Grafický dizajn, logo, animácie, bannery
  • Optimalizácia pre mobilné telefóny
  • Implementácia analytických nástrojov
  • Re-dizajn stránok
  • Prepojenie e-shopu s účtovným softvérom
  • Webhosting, nákup a predaj domén
  • Správa stránok
  • Napĺňanie produktov, stránok, administratíva
  • Fotografické a video služby
  • Získavanie nových zákazníkov
  • Správa databáz
  • Vybavovanie objednávok
  • Baliace služby
  • Skladovanie a logistika
  • Fakturácie a účtovníctvo
  • Call centrum
  • SMS notifikácie
  • Chatovanie so zákazníkmi
  • Marketing
  • SEO
  • Copywright, tvorba textov
  • Prepojenie so sociálnymi sieťami (Facebook, Twitter, Pokec…)
  • PPC reklama
  • Linkbuilding a registrácia do vyhľadávacích katológov
  • Online Public relations
  • Bannerová internetová reklama (statické a flashové bannery)
  • Telemarketing a SMS marketing
  • Analýza konkurencie
  • Tvorba a rozosielanie newsletterov
  • Printové médiá, rozhlas, televízia
  • Tlačené propagačné materiály
  • Doplnkové služby
  • Sledovanie konkurencie a reporting
  • Affiliate partnerské programy

 

POPIS A FUNKCIONALITY

Internetový obchod s modulárnym riešením a architektúrou.

Vychádza z navzájom separátnych a vzájomne komunikujúcich modulov, ktoré je možné vhodným softvérovým spôsobom upravovať.

 

Základné funkcie a nástroje systému:

 

Pokladňa:

  • Riešenie nákupu v rámci jednej stránky
  • Podpora SSL zabezpečenia fontendu i backendu
  • Možnosť doručenia tovaru na viac adries v rámci jednej objednávky
  • Nákupný košík s určením dane a odhadu prepravných nákladov
  • Možnosť vytvorenia účtu na začiatku pokladne
  • Uloženie nákupného košíka s nastaviteľnou dobou platnosti

 

Doprava:

  • Integrácia na získavanie on-line nákladov na prepravu
  • Online sledovanie zásielky
  • Viac dopravných metód pre jednu objednávku
  • Možnosť definovať povolené zeme k danému spôsobu dopravy
  • Dopravné náklady pre objednávku
  • Dopravné náklady pre položku objednávky
  • Možnosť dopravy zdarma (s možnosťou vybrať kritérium dosiahnutie výšky nákupu nad xy € alebo krátkodobú akciu na dopravu zadarmo na celý sortiment)

 

Platby:

  • Možnosť autorizácie platby a jej prevedenie a vytvorenie faktúry
  • Integrácia s rôznymi platobnými systémami (Tatrapay a iné)
  • Uloženie kreditnej karty pre offline platby
  • Možnosť akceptácie poštových poukážok alebo platieb v hotovosti

 

Užívateľské účty:

  • Stav objednávky a jej história
  • Možnosť úpravy objednávky
  • Posledné objednané položky
  • Možnosť stiahnutia produktu
  • Neobmedzený zoznam adries
  • Definovanie platobnej metódy a spôsobu doručenia
  • List želaní s možnosťou pridania komentára
  • Novinky na email
  • Recenzie predložených výrobkov
  • Zasielanie SMS pri zmene stavu objednávky
  • Automatické generovanie e-mailov pri nevybavení objednávky po 10, 20 a 30-tich dňoch

 

Správa katalógu:

  • Inventúra tovaru s definovaním min. a max. počtu na sklade
  • Import/export katalógu tovarov z účtovného softvéru
  • Zmena tovaru a jeho parametrov v administračnej časti
  • Integrácia s Googlom
  • Jednoduché nastavenie parametrov/atribútov (veľkosť, farba, atď.)
  • Virtuálny tovar
  • Dynamické vytváranie atribútov produktu
  • Vytváranie exportu (formát .csv alebo .xls) tovaru, ktorý je potrebné odložiť pre vybavenie objednávok
  • Vytváranie objednávok tovaru u dodávateľov (vyberie sa dodávateľ a pri exporte sa vytvorí objednávka, ktorá sa zašle dodávateľovi vo formáte .xls mailom)
  • Vytvorenie zliav (percentuálnych) na tovar podľa atribútov, stavu na sklade (zľava na tovar na sklade), či podľa kategórií, či cenových relácií od-do
  • Sledovanie stavu atribútov (pripravujeme, novinky) podľa dátumu distribúcie – automatické zmeny
  • XML exporty pre porovnávače cien (Pricemania, Najnakup, Heureka apod.)
  • CSV exporty databáz pre naše ďalšie e-shopy
  • Automatická aktualizácia databázy vo formáte .txt

 

Prezeranie a vyhľadávanie katalógu:

  • Prehľadná navigácia k filtrovaným produktom v rámci kategórie
  • Prehľadná navigácia pre nájdené produkty cez vyhľadávanie
  • Porovnávanie produktov
  • Naposledy porovnávané produkty
  • Najčastejšie hľadané produkty
  • Najpredávanejší tovar (členený po kategóriách)
  • Podrobná navigácia
  • Prezeranie produktov na čo najmenší počet preklikov
  • Vyhľadávanie produktov
    • Fulltextové vyhľadávanie – čo najrýchlejšie a relevantné zobrazenie výsledkov
    • Rozšírené vyhľadávanie ako doplnok celkového vyhľadávania (detailnejšie zadanie filtrov hľadania)

 

Prezeranie produktov:

  • Niekoľko obrázkov pre jeden produkt (1 hlavný obrázok + neobmedzená galéria obrázkov)
  • Možnosť zväčšovania obrázkov pomocou Zoomu
  • Hodnotenie produktov
  • Podobné a súvisiace produkty
  • Skladová dostupnosť
  • Na úvodnej stránke by sa jednoduchým spôsobom vkladali tovary, ktoré sa tam majú zobraziť
  • Vloženie do košíka bez toho, aby zákazník opustil detail produktu
  • Ukážky video trailerov (z Youtube)
  • URL odkazy na príbuzné stránky
  • Kategorizácia produktov
  • Súvisiace produkty (automatické generovanie podľa názvu, typu produktu, autora)
  • Zobrazenie dostupnosti tovaru – na sklade, tovar vychádza DD.MM.RRRR (za XX dní), vypredaný, chystá sa dotlač ap. (vyhodnotenie stavu podľa skladu v účtovníctve + pri importe od dodávateľov podľa stavu ich skladu)

 

Analýza a reporting:

  • Integrácia s Google Analytics
  • Nástenka pre prehľad reportov
  • Obchodné reporty (všetky reporty by mali možnosť robiť analýzy „od – do“ podľa dátumu)
  • Reporty predaja
  • Report o najviac prezeraných produktoch
  • Report o najviac kupovaných produktoch
  • RSS zdroje pre nové objednávky
  • Daňové reporty
  • Report o najlepších zákazníkoch podľa počtu objednávok
  • Report recenzovaných produktov
  • Fakturované celkom
  • Celkové vrátené peniaze

 

 

Správa objednávok:

  • Zobrazenie, editovanie, vytváranie a vykonanie objednávky z administračného panelu
  • Vystavenie jednej alebo viacerých faktúr, preprava a zápis kreditov za objednávku
  • Tlač faktúr (možnosť exportu do pdf)
  • Potvrdenie objednávok e-mailom, prípadne aj SMS
  • Zobrazenie stavu vybavenia objednávok (stavy by sa menili ručne) v administratívnej časti a v časti história objednávok ( po prihlásení zákazníka)
  • Farebné zvýraznenie objednávok, ktoré sú pripravené na expedíciu (všetok tovar je na sklade) + farebné zvýraznenie jednotlivých tovarov v objednávke (ak je tovar na sklade zvýrazní sa napr. zelenou farbou, ak nie je, tak červenou)
  • Zľavy pre zákazníkov – jednotliví zákazníci by mohli mať definované zľavy na nákup (zadané v administratívnej časti)
  • Vernostný systém – vytvorenie zliav na nákup podľa dosiahnutého obratu
  • Zákazníci by mali históriu všetkých svojich po svojom prihlásení menom a heslom
  • Export dodacích lístkov pre poštu a šekových poukážok na dobierky do tlačovej zostavy (vytvorenie tlačového súboru vo formáte pdf) – vyznačením objednávok, ku ktorým treba tieto dokumenty vytlačiť.

 

Správa stránok:

  • Kontrola niekoľkých webových stránok a skladov z jedného administračného panelu s možnosťou zdieľania potrebných info
  • Administračný systém oprávnený funkciám a užívateľom
  • Webové služby API pre ľahkú integráciu medzi e-shopom a aplikáciou tretích strán
  • Voľby prepravy
  • Upravovateľné URL pre vyhľadávače (Automatické vytváranie názvov URL podľa typu produktu a jeho názvu)
  • Prepisovanie URL adries
  • Naposledy zobrazené produkty
  • Naposledy upravované položky
  • RSS pre nové produkty alebo špeciálnu ponuku
  • Automaticky generovaná Mapa stránok
  • Mapa stránok pre Google
  • Hlasovanie
  • Správa newsletterov (vytváranie newsletterov čo najjednoduchšie generovaním produktov do newsletteru zadaním kódu produktu)
  • Anketa na stránke s hlasovaním alebo odpoveďou na súťažnú otázku – správna odpoveď, meno a priezvisko, e-mail (s históriou predošlých ankiet)
  • Redakčný systém – vytváranie článkov a noviniek (texty a obrázky)

 

SEO optimalizácia:

  • 100% užívateľsky priateľské pre vyhladávače
  • Mapa stránok Google
  • Prepisovanie URL, ktoré poskytuje kontrolu nad URL adresami
  • Meta-informácie pre produkty a kategórie (automaticky generované podľa definovaného kľúča)
  • Automaticky generovaná mapa stránok pre zobrazenie na webe
  • Automaticky generovaná stránka najvyhľadávanejších výrazov
  • SEO optimalizácia vo viacerých jazykoch (SK, CZ, príp. EN)

 

Mobilný obchod:

  • Umožňuje maloobchodníkom a výrobcom poskytnúť zákazníkom plne mobilný, multikanálový spôsob nákupu
  • Vytvorenie mobilných prehliadačov a optimalizovanie webu pre mobilné telefóny poskytne buď plné stránky katalógu alebo menší výber výrobkov prispôsobených pre mobilných zákazníkov

 

Medzinárodná podpora:

  • Možnosť vytvoriť viac verzií stránok (SK, CZ, EN …)
  • Podpora viacerých mien (najmä €, CZK)
  • Podpora daňových sadzieb a platobných metód
  • Lokalizácia
  • Nastaviteľný zoznam povolených krajín na:
    • registráciu webu
    • dodaciu adresu s možnosťou zadať spôsob dodania
    • fakturačnú adresu s možnosťou zadať spôsob platby

 

Marketingová podpora:

  • Flexibilné kupóny s možnosťou obmedzenia na obchody, zákaznícke skupiny, časové obdobie, produkty a kategórie
  • Propagačný cenový katalóg podľa percent alebo fixných cien s možnosťou obmedzenia na obchod, kategórie, produkty
  • List želaní s možnosťou pridania komentára
  • Novinky na email
  • Funkcia „Strážny pes“
  • Bannery – vkladanie a vytváranie bannerov na rôzne miesta v e-shope

 

Zákaznícky servis:

  • Formulár Kontaktujte nás
  • Prehľad zákazníckych účtov
  • História objednávok s aktualizáciou stavu
  • Sledovanie objednávky z účtu
  • Zabudli ste heslo, e-mail
  • Nastaviteľné objednávkové emaily
  • Vytváranie a upravovanie objednávky z Admin panelu
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

1 × 3 =

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.